środa, 17 października 2012

Eugeniusz Czykwin

Eugeniusz Czykwin. Poseł VII kadencji z Sojuszu Lewicy Demokratycznej - okręg wyborczy nr 24, Białystok. Wcześniej członek Unii Chrześcijańsko-Społecznej, członek Chrześcijańskiego Stowarzyszenia Społecznego.




VII kadencja Sejmu
  • Zagłosował przeciwko pracom nad projektem ustawy o edukacji seksualnej (24.04.2014).
  • Nieobecny na głosowaniu nad pracami nad ustawą zakazującą przerwania ciąży gdy płód jest ciężko uszkodzony (27.09.2013).
  • Zagłosował za ubojem rytualnym w Polsce (12.07.2013).
  • O swoich głosowaniach w kwestiach światopoglądowychW innym głosowaniu byłem przeciwny likwidacji funduszu kościelnego, wbrew mojej partii. Nie wziąłem udziału w ubiegłorocznych głosowaniach nad projektami dotyczącymi aborcji, autorstwa Ruchu Palikota i Solidarnej Polski, a w 2005 roku wstrzymałem się od głosu w kwestii projektu ułatwiającego przeprowadzanie aborcji (Gosc.pl, 25.01.2013).
  • Przeciwnik związków partnerskich. Nieobecny na głosowaniach dotyczących prac nad projektami ustaw o związkach partnerskich, przygotowanymi przez PO, RP i SLD (25.01.2013). Przyczynę swojej nieobecności opisał następująco: Nie jest łatwo się rozwieść, co powoduje, że małżeństwa nie rozpadają się aż tak szybko, niż gdyby istniała pokusa „łatwego” rozejścia się poprzez rozwiązanie związku partnerskiego. Mogłem też wstrzymać się od głosu, ale tego nie zrobiłem, ponieważ mojemu środowisku politycznemu, lewicy, zależało na tych projektach (Gosc.pl, 25.01.2013).
  • Nieobecny na głosowaniu, przez co przyczynił się do podjęcia prac nad ustawą odbierającą kobietom prawo do przerwania ciąży, gdy płód jest ciężko uszkodzony (10.10.2012).
  • Nieobecny na głosowaniu w sprawie prac nad projektem ustawy o świadomym rodzicielstwie, która zakładała wprowadzenie wiedzy o seksualności od pierwszej klasy szkoły podstawowej w wymiarze 1 godziny tygodniowo, refundację środków antykoncepcyjnych i dawała kobietom prawo do przerywania ciąży do 12 tygodnia jej trwania, a także nakładała na samorządy obowiązek tworzenia i finansowania placówek prowadzących poradnictwo i świadczenia z zakresu praw reprodukcyjnych (10.10.2012). 
  • Członek Parlamentarnego Zespołu ds. Kultury i Tradycji Łowiectwa
VI kadencja Sejmu
  • Zagłosował za 35% kwotą płci na listach wyborczych (03.12.2010).
  • Zagłosował przeciwko przyjęciu przez Sejm uchwały popierającej obecność chrześcijańskiego krzyża w sferze publicznej (03.12.2009). 


E-mail: eugeniusz.czykwin@sejm.pl
Telefon: 85 742-18-57 
Strona internetowa:
Profil na stronie sejmowej
Wikipedia

3 komentarze:

  1. http://gosc.pl/doc/1437188.Posel-SLD-Jestem-przeciw-zwiazkom-partnerskim

    W trakcie głosowania nad związkami partnerskimi w dn. 25 stycznia 2013 r. nie głosował, by być w zgodzie ze swoim sumieniem. Uważa również, że "obecne uregulowania prawne [w zakresie aborcji] są dobre i nie należy ich zmieniać".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Już uzupełniłam profil posła Czykwina.

      Usuń
  2. Można powiedzieć, że Eugeniusz Czykwin jest wręcz gwarantem swobód światopoglądowych SLD. Jak podkreśla, Klub nigdy nie wprowadził dyscypliny klubowej, nawet przy tak ważnych dla SLD głosowaniach, jak aborcja. W Sojuszu wszyscy wiedzą, że w tej sprawie Czykwin będzie przeciw. - Wiadomo było, że ja mam swoją suwerenność i nie będzie ona gwałcona – mówi.
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,50352,title,Do-ateizmu-trzeba-dojrzec,wid,13440399,wiadomosc.html

    OdpowiedzUsuń